November 16, 2013

checklist?

kini harus
berpijak di bumi yang nyata
biar cubit peha kanan
terasa sakit paha kiri

checklist?
tiada lagi istilah checklist dalam
hidup ini,
cukup lah
checklist yang lama pun sudah ter'overdue'
tak perlu ditambah kan lagi
dengan harapan yang tak pasti.

mengharapkan
terus dapat mengkawal perasaan
supaya sentiasa positive
dan rasional.
Graduation?

hm aku masih berbelah bahagi
antara pergi dan tidak

ada yang kata 
aku harus meraikan nya
ada yang kata 
atleast ini sekali dalam hidup aku
setelah pelbagai benda aku lalui

macam mana ya?

yang pasti aku sudah tiada nafsu lagi
untuk meraikan nya
bukan kerana mengikut emosi
bukan kerana terlalu ikut perasaan

hanya diri aku sendiri rasa
semua ini sudah tiada makna untuk diri aku.

Sedih?
ya aku sedih
sedih yang tak siapa yang tahu 
bertapa kecewa
bertapa hampa

semua ini berkaitan dengan "CHECKLIST"
antara aku, dia , mereka dan semua


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.