June 26, 2010

roti canai = pisang goreng

malam kelmarin...
tetibe terasa nak makan roti canai...so aku pn google la resepi cara cara nak buat roti canai
bila jumpe aku pn happy la kan so deal dgn nabby, dia buat chicken curry n aku buat roti canai...

so nk jadi kan cerita
tghari smlm aku pn mulakan operasi..
tetibe rase nk masak nasi sekali kan...
ok aku pun buat la ikot resepi yang aku dapat tuh
dah ok dah semua...tapi bila aku nk tebar tak jadi la kan mcm jadi lembik
punye la aku auter ingat ok dah
last tak blh bla aku pn buat la menu aku sendiri
aku masuk dlm kuali buat mcm cekodok
boleh plak aku n nabby memain dengan tepung tu kan...
kiteorg buat shape suke sukehati kiteorg....
dah siap sekali nabby masuk mulut...
dia kata "erm...'sedap.....rasa pisang goreng..."
dari mana datang pisang pn aku tak tahu tapi bila aku mkn serious
mmg rase pisang punye kerak tuh....aku pn mengunyah la dgn riang kunun nk sedap kan hati kn
tak dpt roti canai mkn pisang goreng kununye...
nasibla kan before tu aku masak nasi
so menu hari tu nasi +chicken curry + 'pisang goreng'

dah la lapa kn sbb tak mkn ape2 dr pg..pastu leh jadi plak mcm tuh
last2 bile mlm aku pening kepala ++++ rase nk muntah penangan makan masakan sendiri
bengong betul......mungkin la sbb tepung tu bertakung dgn minyak
aku plak tk mkn bnda miyak...bile mkn benda tu tadi main telan je sebab rase mcm goreng pisang...huhuhu
padan la muke...confirm aku taknak masak bendalah tu lagi huh sampai sekarang kot aku terase nk muntah n pening tak hilang lagi huh~~

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.