January 21, 2014

Y A N G T E R S I R A T

dengan tiba tiba ramai pula yang baca blog ni
agak musykil di situ
tapi tak mengapa, aku tak kisah

buatlah sebanyak mana andaian anda semua
kerana tiada secalit effect pun pada diri ini
setiap entry yang di publish hanya aku sahaja yang memahami

abaikan mulut manusia
sebab mereka tak pernah puas hati
Tuhan itu lebih tahu
Dia dah susun sebaik baik nya
aturanhidup setiap makhluk ciptaan nya
antara kita kuat atau goyah sahaja.

jadi guna kan akal sebelum bertindak
bukan mengikut perasaan 

actually, aku agak menyepi kan diri (bukan lari okay!)
lebih selesa menjadi pemerhati
belajar dari pengalaman sendiri(itu pasti)

oh sebut tentang aturan hidup
aku dah jumpa jawapan yang aku cari selama ni
segelintir pihak pertikaikan kenapa aku masih berdiri teguh disisi dia..even macam macam lah yang jadi
jawapan aku, dia manusia yang tak pernah pandang rendah dengan apa aku buat. 'its okay...take it as a lesson' even hasil aku bagi kadang kadang agak bodoh juga tapi..itulah dia

kawan kawan yang tarik aku pun ada... nabila, noora, lokman, sally, kunang, hudda, ian dan etc

dan yang pandang rendah pun ramai..kadang kadang orang yang kita tak sangka..

kita semua ni bukan terus hebat..semua belajar , B E L A J A R.. manusia ni ada banyak type. yang lembap, yang cepat pick up, yang creative, yang cepat lupa..
jadi jangan lah sesekali pandang rendah kat orang.. sebab anda pun belajar juga baru pandai.. 
dan tak kisah lah anda belajar kat mana
sampai level mana.. itu hak masing masing
if nak ilmu lebih, macam macam option ada
bukan dengan menyalah kan or pandang rendah kat orang..
ingatlah semua ni dari datang tuhan juga
sekali dia tarik kelebihan kita ni.. langsung tiada makna lagi
tak kisah lah outstanding mana pun diri anda itu..

akhir kata, aku tak pernah lupa pun muka muka yang banyak membantu aku..keluarga, rakan rakan or stranger. hanya tuhan yang tahu apa aku rasa. sekarang aku hanya mampu doakan kejayaan dan kebahagian 
anda semua..dan mungkin jika diizikan satu masa nanti, aku akan membantu kalian atau sesiapa yang memerlu kan..

p/s entry malam pagi ni agak panjang dan mungkin meleret tapi ya.. ini yang terpendam dari hati kecil yang sudah lama berbuku..salam

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.