January 06, 2014

R I N D U

view di malam hari


waktu hailstorm
rasa rindu pada tempat yang aku panggil rumah, Launnie..
mungkin pada mereka yang berasal dari kehidupan 'urban'merasa Launnie hanya sebuah pulau terpencil yang dirasakan sangat kuno dan kampung..
tapi tidak bagi aku..ye, saya anak kelahiran kota atau kata lagi glamour 'urban' yang tiap kali waktu cuti akan selalu berholiday ke overseas..tak kenal apa itu kampung, makan pakai fork and spoons, tak reti duduk di lantai, masuk dapur or toilet kotor sure akan berjalan guna jari kaki..paling epic bila tengok jantung pisang macam monyet keluar dari zoo.. tapi itu lah aku yang dulu.

sekarang
aku lagi suka hidup yang tenang, tiada jammed, tiada bising nye riuh manusia..aku rimas, sesak
aku rindu awan yang terang dan membiru
aku rindu laut launnie terbentang luas dengan ombak tinggi tapi damai..bau laut sungguh tenang

homesick aku ni
launnie, tempat aku dibuang ditinggal,
tempat aku belajar hargai apa itu kehidupan
tempat aku menangis dan ketawa

cataract gorge, tempat favorite di waktu lapang.
tempat aku menghambur kan kesedihan.
dengan sebuah buku...aku berguling saja atas rumput mengadap basin sambil berjemur..
kat KL nak buat macam tu? sure orang kata aku gila..
dengan cuaca yang menyesak kan dada..

aku rindu ke semuanya.
Jakob, 21 cimitiere, 2/218 conway
aku akan pulang ke sana...walau hanya sekejap

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.